Hoe waarachtig je bent. Hoeveel je van jezelf laat zien. Dat vraagt om moed en om vaardigheden. Die kunnen wij je leren.

lees hier hoe wij dat aanpakken

Echte connectie met jezelf én je publiek

benieuwd naar ervaringen van anderen?

We gebruiken opdrachten uit een waanzinnig werkboek dat is ontworpen door twee kunstenaars, Machteld Aardse en Kyra Sacks. Ook werken we veel met video-feedback.

Masterclass I: Wie ben ik?

01


Wil je je bekwamen in storytelling, dan moet je je eerst bewust worden van je eigen verhalen. Je eigen ervaringen, overtuigingen, uitglijers en successen, omdat zij de bron vormen van waaruit je een verhaal kunt opbouwen en vertellen. Voor storytelling is het ‘jezelf insluiten’ essentieel. Als spreker vorm je het medium dat de boodschap, de story, draagt.

Masterclass II: Wie is de ander?

02


Door gebruik te maken van verhalen, anekdotes of narratieve elementen willen we iets bij het publiek of de luisteraar bewerkstelligen. Je wilt ze ergens over informeren, enthousiasmeren of entertainen. Maar wie is je publiek? Wie is de ander? Wat is zijn of haar verwachting? Hoe sluit je aan bij de belevingswereld van een klant? Hoe zorg je dat de ander door jouw verhaal in actie komt?

Masterclass III: Het verhaal

03


Hoe kun je één krachtig verhaal vormgeven of terugbrengen tot de essentie? Voor bij het koffieapparaat, de rij bij de lunch, de rij voor een conferentie of om een gesprek met een onbekende te starten? Hoe kom je tot een metafoor om je powerpoint aan op te hangen, indruk te maken op de directie of een team te motiveren?

Masterclass IV: De performance

04


En dan is het moment daar. Het is nog vijf minuten voor je op moet. Vanuit de zaal klinkt een kakofonie aan stemmen van het toegestroomde publiek. Alles wat je hebt kunnen voorbereiden, heb je voorbereid. Een collega wenst je toi-toi-toi. Het zaallicht dooft. Het geroezemoes verstomt. Het is tijd. Tijd om in het licht te gaan staan. Let the show begin!

Exit Stage Right

Als we meesterschap verwerven, realiseren we ons dat ons podium overal kan zijn. En dat we ervoor kiezen om ons eigen licht te brengen.

Wat is de beoogde impact in het dagelijkse werk voor deelnemers?

Deelnemers leren hoe ze in presentaties én klantcontact het verschil kunnen maken. De bewustwording die tijdens de training ontstaat over verbale en non-verbale communicatie heeft direct effect op het dagelijkse werk en het contact met collega’s en klanten.

Presenteren gaat mij redelijk goed af. Wat valt er voor mij nog te leren?

Wij werken met leerdoelen. Iedere deelnemer maakt een stap vanaf zijn/ haar niveau. Kun je al goed presenteren? Geweldig! Dan regisseren de trainers je naar een Top Notch presentatie die het publiek kippenvel bezorgt!

Wat is het idee achter het spreiden van de training over 6 weken?

In het ontwerp van de training hebben wij heel bewust gekozen voor tijd tussen de trainingsdagen waarin deelnemers met opdrachten aan de slag gaan en er verwerkingstijd is om te reflecteren en te laten bezinken. Er worden tijdens iedere sessie video opnames gemaakt waarop deelnemers feedback ontvangen waarop zij vervolgens zelf weer reflecteren en (nieuwe) doelen formuleren. Dit verhoogt de leerrendement substantieel.